dziwne_sposoby

Przydatne, dziwne i nietypowe sposoby, które podobno mogą pomóc Ci schudnąć

Wszyscy wiemy, że bezdyskusyjnie najlepszym i najzdrowszym sposobem na utratę wagi jest zbilansowana dieta i aktywność fizyczna. Przez zdrowe jedzenie i zmniejszenie ilości przyjmowanych kalorii, zmusisz swoje ciało do spalania kalorii już zmagazynowanych, a ćwiczenia zdecydowanie przyspieszą Twój metabolizm i zwiększą liczbę kalorii spalanych każdego dnia, dzięki czemu łatwiej pozbyć się nadmiernego tłuszczu.

Poza tymi dwoma „filarami” odchudzania, istnieją inne możliwości rzekomo ułatwiające ograniczenie wagi. Niektóre są dziwne, inne dość osobliwe, a kilka nawet racjonalnych.

Zacznijmy od tych przydatnych:

Zacznij od największego

Akurat ten sposób, ma w sobie sporo prawdy. Zawsze zaczynaj dzień od największego posiłku! Niech Twoje śniadanie będzie wielkie (co najmniej 700 kalorii) a będzie utrzymywać Cię w formie przez kilka godzin. Niech obiad będzie drugim w kolejności dużym posiłkiem, a kolacja niech będzie najskromniejsza. Będziesz spalać w ten sposób dużo więcej kalorii.

Zrób zdjęcie

Zanim zaczniesz jeść, zrób zdjęcie posiłku i zobacz jak naprawdę wygląda na zdjęciu. Zauważysz rzeczy, których nie dostrzegłeś przygotowując posiłek. Może dodałeś zbyt dużo sosu lub Twoja porcja ziemniaków jest znacznie większe niż na to wyglądała. Jest to prosty trik, który pomoże Ci być świadomy tego, co jesz.

Zapisuj co jesz

To działa podobnie do ostatniej porady i sprawia, że będziesz bardziej świadomi tego, co i ile jesz. Prowadź dziennik żywności i spisuj wszystko, co spożywasz w ciągu dnia: każdy kubek wody, każdy kęs jedzenia, każdą przekąskę. Każdego dnia, przejrzyj to, co napisałeś i sprawdzić, czy jest jakiś sposób, aby poprawić swoje nawyki żywieniowe na następny dzień.

Zawsze możesz użyć do tego Programowania odżywiania dostępnego w Lifesfit.

Jeśli chodzi o sposoby dziwne, to podobno:

Jedz… przed lustrem

Jedzenie przed lustrem może poważnie przyczynić się do zmniejszenia spożycia żywności. Będziesz bardziej świadomy tego, co jesz, a także jak wyglądasz kiedy jesz. Jedno z badań wykazało, że ludzie, którzy jedzą przed lustrem jedzą 33% mniej. Może dlatego nie ma zbyt wielu luster w restauracjach…

Wiąż wstążki

Francuskie kobiety mają prosty trik do kontrolowania jedzenia: wiążą wstążkę wokół brzucha, pod ubraniem. Gdy taśma zaczyna uwierać, wiedzą, że czas kończyć jedzenie. To pomaga im zachować świadomość ilości żywności jakie jedzą, dzięki czemu łatwiej unikać przejadania się! Śmieszne? Być może, ale coś w tym może być.

Te osobliwe, to te dwie znalezione przez nas porady:

Powąchaj jabłko

Badania wykazały, że wąchając zielone jabłka można hamować apetyt pomiędzy posiłkami. Nie trzeba nawet ugryźć jabłka, ale sam zapach załatwia sprawę! Działa to także z bananami. Jeśli twój żołądek warczy, ale wiesz, że nie należy jeść, powąchanie jabłka lub banana zmniejszy głód. Nie sprawdzaliśmy. Nie sprawdzimy. Dobrze zaplanowana dieta i plan żywienia nie pozwoli Ci zgłodnieć w ciągu dnia.

Używaj wanilii

Waniliowe świece zapachowe mogą przyczynić się do tłumienia apetytu, a konkretnie apetytu na deser. Łakomczuchy powinny zapalić świecę o zapachu wanilii natychmiast po skończeniu dania głównego, a będzie znacznie mniej prawdopodobne, by chciały sięgnąć po „coś słodkiego”.

Internet pełny jest wszelkiej maści sposobów na ułatwienie sobie rzeczy trudnych. Pamiętajmy jednak, że zdrowie i życie nie powinno być czymś do czego podchodzimy na łatwiznę, a prawdziwe efekty przychodzą w wyniku konsekwentnej pracy.

Uważajmy na magiczne sposoby i triki, bo na koniec dnia jedyne co mogą powodować to poważne problemy i komplikacje.