mityczna-sroda-3

Mityczna środa #3: Ćwiczenia sprawią, że schudniesz

Mit: Ćwiczenia sprawią, że schudniesz

W rzeczywistości jest to jeden z największych i najstarszych mitów dotyczących utraty masy ciała, który może sprawić, że wielu ludzi straci nadzieję, że kiedykolwiek mogą coś zmienić, ponieważ ich wstręt do ćwiczeń lub warunki fizyczne utrudniają aktywność i ruch.

Wszystkie trendy dietetyczne sprowadzają się do jednej prostej prawdy. Jeśli przyjmujesz mniej energii niż Twój organizm potrzebuje w ciągu dnia, utratę masy ciała masz jak w banku. Oczywiście istnieją wyjątki, jak ludzie z zaburzeniami metabolicznymi. Ale dla 98% z nas ta zasada jest prawdziwa.

Twój TDEE (Total Daily Energy Expenditure), czyli Całkowite dzienne zużycie energii jest ilością energii, jaką Twój organizm spala w ciągu 24 godzin.

Jedz umiarkowanie mniej niż wskazuje Twoje TDEE i będziesz chudnąć, jedz więcej, a zaczniesz przybierać na wadze. Ćwiczenia nie muszą być częścią tego równania. W rzeczywistości, główną rzeczą, jaką ćwiczenia robią dla utraty wagi jest to, że pozwalają jeść więcej i nadal chudnąć, zwiększając dzienny wydatek energii.

Korzyści z ćwiczeń w kontekście wydolności i kondycji organizmu sprawiają jednak, że ćwiczenie to dobry zwyczaj, ale nie jest to konieczność by zacząć chudnąć.

Wniosek: Ćwiczenia nie są konieczne do utraty wagi, ale są korzystne dla ogólnego zdrowia i dobrostanu organizmu. Więc ćwicz jak tylko Ci pasuje, ale nie spodziewaj się, że będzie to główna droga do redukcji masy ciała. Zamiast tego zacznij liczyć TDEE, lub pozwól, że zrobi to za Ciebie Lifesfit.