Jak dbać o zdrowie w pracy?

Podupadłeś na zdrowiu? Powstań! Tak można sparafrazować słowa słynnej reklamy napoju energetycznego. Opublikowane niedawno badania Elizabeth Winkler na temat wpływu, jaki na nasz układ sercowo-naczyniowy oraz metabolizm ma ograniczenie czasu spędzanego w pracy pozycji siedzącej wskazują, że promowanie pracy na stojąco i regularne przechadzanie się podczas godzin pracy powodują znaczną poprawę stanu zdrowia.

Badania przeprowadzono na grupie 136 pracowników biurowych w USA, którzy przez 12 miesięcy uczestniczyli w specjalnym programie promującym aktywność realizowanym w ich firmie. Indywidualna reakcja pracowników na wzrost aktywności w pracy była wprawdzie wysoce zmienna, jednak statystycznie już przy ograniczeniu czasu spędzonego w pozycji siedzącej o 30 minut dziennie, można było zauważyć wyraźne efekty zdrowotne. Nie były one jednak natychmiastowe. Naukowcy odkryli, że największy i/lub najszerszy zakres korzyści kardio-metabolicznych pojawił się przy długotrwałych zmianach nawyków w pracy. Poprawę skurczowego ciśnienie krwi można było obserwować już po trzech miesiącach, natomiast znacząca poprawę w zakresie oceny ryzyka sercowo-metabolicznego, masy ciała, tkanki tłuszczowej, obwodu talii, rozkurczowego ciśnienia krwi, stężenia triglicerydów na czczo, stężenia cholesterolu całkowitego / HDL i insuliny można było zaobserwować po 12 miesiącach.

Pozytywne efekty dawała już sama zmiany pozycji z siedzącej na stojącą. Nie zmienia to jednak faktu, że dodatkowe wprowadzenie krótkich, regularnych przechadzek po biurze przyniosło lepsze rezultaty w zakresie poprawy ogólnego stanu zdrowia w badanej grupie.

Jeśli więc zastanawiacie się od czego zacząć poprawę waszego stanu zdrowia, odpowiedź jest prosta: wstańcie i ruszcie się!

Główne źródło: http://suppversity.blogspot.com/search/label/health