3-sposoby-na-1

3 sposoby na…Znalezienie czasu na ruch

Słyszymy to cały czas: „Nie mam czasu, by ćwiczyć czy się ruszać”. Prawdę mówiąc, można rozpocząć drogę do lepszego zdrowia poprzez dodanie 30 minut aktywności do każdego dnia. Aktywność fizyczna nie musi oznaczać wypacania litrów potu na siłowni. Możesz wybrać coś, co pasuje do Twojego obecnego stylu życia. Co to może być?

#1 Wpleć ruch w swoje codzienne czynności czy zwyczaje.

Czyli na przykład w co? Jeśli masz psa, to przejmij obowiązek jego wyprowadzania. I tak trzeba to zrobić, a to zawsze nieco dodatkowego ruchu. Jeśli miałeś w tym czasie inne obowiązki domowe, to nie zajmie się nimi osoba, od której przejąłeś zwierzaka :D. Kolejnym na pozór banalnym, ale przydatnym sposobem jest wybieranie schodów zamiast windy. Oklepane? Być może. Skuteczne? Jak najbardziej! Dobrą metodą jest także parkowanie auta dalej od celu, np. na parkingach przy sklepach. Każdy dodatkowy krok ma znaczenie.

#2 Wielozadaniowość.

Taki np. rower to nie tylko sposób na uniknięcie korków, ale zdrowsze rozwiązanie potrzeby codziennego przemieszczania się. Jeśli musisz dostać się gdzieś niedaleko i nie musisz np. zabierać dzieci, wsiadaj i pedałuj! Jeśli natomiast może się to okazać niemożliwym, to kup rower stacjonarny i rób kilometry oglądając serial czy film. Dwa w jednym, a cardio „robi się samo”. Podobnie możesz łączyć inne „bierne” czynności z ćwiczeniami czy rozciąganiem.

#3 Planuj. Przestrzegaj. Przyzwyczaj się.

Najlepszym sposobem na znalezienie czasu na ćwiczenia jest…faktyczne szukanie go. Tak naprawdę bardzo często tekst o braku czasu jest tylko marną wymówką, bo gdyby tak przeanalizować plan dnia okazałoby się, że jest masa okazji by poruszać się nieco więcej. Dobrym pomysłem jest więc ZAPLANOWANIE sobie sesji ruchowych i PRZESTRZEGANIE ich. Często zdarza nam się zasiedzieć na facebooku czy przed telewizorem, a czas znika.Kiedy każdy ruch będziemy mieć świadomie zaplanowany i będziemy się do swego planu stosować, efekty będą bardziej niż zadowalające, a po jakimś czasie PRZYZWYCZAICIE SIĘ do obecności ruchu w życiu i stanie się to dla Was bardziej naturalne.

Jesteśmy pewni, że to nie jedyne sposoby, ale jeśli dopiero zacząłeś myśleć nieco więcej o swoim zdrowiu, to są to świetne „pierwsze kroki” w drodze po nie.