3-sposoby-na-2

3 sposoby na…Walkę z głodem w ciągu dnia.

Niezależnie, czy jesteś właśnie na diecie, czy po prostu jesteś zbyt zabiegany by jeść regularnie, dopadnie Cię on. Głód. Co zrobić, by ograniczyć głód w ciągu dnia?

#1 Pij dużo wody

Pijesz codzienną zalecaną dawkę wody? Jeśli nie, to istnieje duża szansa, że jesteś odwodniony i że nawet nie zdajesz sobie sprawy z subtelnych efektów takiego stanu rzeczy. Łagodne odwodnienie powoduje zmęczenie, osłabienie i głód. Więc kiedy czujesz się głodny przez cały dzień, może być to po prostu Twój organizm, sygnalizujący, że potrzebuje wody. Wykształć w sobie zwyczaj popijania wody przez cały dzień, nawet, jeśli nie jesteś głodny.

#2 Zajmij się czymś

Bardzo często jemy zwyczajnie z nudów. Nasz umysł płata figle, a my decydujemy się złamać monotonię doświadczając ciekawego smaku. Gdy dopadnie Cię uczucie głodu, warto zapytać siebie, czy jesteśmy głodni czy po prostu nam się nudzi. Można także ograniczyć konieczność pytania o to w ogóle, pozostając czymś zajętym. Jeżeli praca Cię nudzi, spróbuj zrobić grę z tego ile zadań możesz ukończyć. Jeśli jesteś w domu, gdy napadnie Cię głód, skorzystaj z okazji, aby posprzątać pokój. I staraj się unikać kuchni. Poważnie!

Nie tylko jedzenie sprawia, że czujesz się najedzony lub głodny. Zdrowie to równanie całego ciała i trzeba również brać pod uwagę, jak aktywny styl życia prowadzisz. Choć bardziej aktywny tryb życia może prowadzić do zwiększonego metabolizmu (co oznacza większy apetyt), będziesz także spalał więcej kalorii, co oznacza, że można sobie pozwolić, aby jeść więcej każdego dnia. Dodatkowo, im więcej czasu spędzasz aktywnie, tym mniej czasu pozostaje na zastanawianie się, czy nie pójść po przekąskę.

#3 Jeść niskokaloryczne przekąski

Czasami po prostu trzeba coś przekąsić by powstrzymać napady głodu. Jeśli wybierasz się na przekąskę, równie dobrze możesz zrobić to zdrowo. Zamiast wycieczki do automatu z wysokokalorycznymi batonami, spróbuj tym razem czegoś pełniejszego i bogatszego w substancje odżywcze. Jedz jabłka lub skub winogrona. Choć może nie uzyskasz natychmiastowej satysfakcji, tak jak po wchłonięciu paczki chipsów ziemniaczanych, to dobre węglowodany dadzą znacznie trwalsze poczucie sytości.

Jeśli przekąski nie przynoszą efektów, a Ty wciąż czujesz głód, może trzeba zrobić krok wstecz i spojrzeć na całą dietę? Czy spożywasz żywność, która utrzymuje cię w poczuciu sytości czy jesz szybko i łatwo, nawet, gdy nie jest to konieczne? Jeśli chodzi o przekąski, pozostań przy posiłkach, które składają się z pełnych, kompletnych składników, zamiast polegać na łatwiejszych posiłkach, które mogą nie być tak satysfakcjonujące w dłuższej perspektywie.